Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Στίχοι Τραγουδιών "Ωτοστόπ - 1971"


Το "Ωτοστόπ - Πού πας αφέντη μέρμηγκα" κυκλοφόρησε από τη Lyra του Αλέξανδρου Πατσιφά το 1971. Οκτώ τραγούδια ερμηνεύει ο τραγουδοποιός Θανάσης Γκαϊφύλλιας και τέσσερα διασκευασμένα παραδοσιακά τραγούδια το συγκρότημα "Ανάκαρα" από τη Βέροια. Το Θανάση Γκαϊφύλλια τον συνοδεύουν στην ηχογράφηση μουσικοί από σπουδαία rock συγκροτήματα (  Socrates, Εξαδάκτυλος...) της εποχής, όπως ο μεγάλος κιθαρίστας Γιάννης Σπάθας κ.ά. Την ενορχήστρωση είχε κάνει ο Γιώργος Κοντογιώργος.
 


Ωτοστόπ (Δημήτρης Ψαριανός - Δημήτρης Ιατρόπουλος)


Μ' ωτοστόπ θα ξεκινήσω για ταξίδι μακρινό,
τα παιδιά θα χαιρετήσω, το κορίτσι που αγαπώ
και στους πέντε δρόμους μόνος μου θα βγω.

Θα το ρίξω για καλά στο σορολόπ
και θα βγω να ταξιδέψω μ' ωτοστόπ.

Τις παρέες θα ξεχάσω, θα το σκάσω μια βραδιά,
τις ιδέες μου θα σπάσω και τα τρύπια ιδανικά,
δώς' μου φίλε Αντώνη χίλια δανεικά,
θα σου τα γυρίσω, μόλις βρω δουλειά.

Θα το ρίξω για καλά στο σορολόπ
και θα βγω να ταξιδέψω μ' ωτοστόπ.

Μ' ωτοστόπ!!!




Αν είχα δυο ανάσες (Θανάσης Γκαϊφύλλιας - Λάκης Τεάζης)


Αν είχα δυο ανάσες
αν είχα δυο καρδιές
αν είχα δυο κουράγια
αν είχα δύο ζωές

Θα έφτιαχνα ένα καράβι
να πάει κόντρα στον καιρό
να κατεβώ κι εγώ στον Άδη
μανούλα μου, μανούλα να σε δω

Κι αν έβγαινε ο χάρος
μπροστά στο πέλαγο
τ’ άρμενο να βουλιάξει
να μη σε ξαναδώ
θα σήκωνα το χέρι μάνα
και θα έβγαζα τα μάτια απ’ το θεριό
θα του ’κοβα τα δύο του πόδια
μα και το μαύρο του λαιμό

Κι αν πάλι από πίσω
ερχόταν ύπουλα
φωνή πριν ξεψυχήσω
κι εγώ θα χτύπαγα

Έλα βρε χάρε αν είσαι άντρας
και παλικάρι,
στάσου αντίκρυ μου
στο μαρμαρένιο αλώνι έλα
σε καρτερώ στο μεσονύχτι μου




Γαλανή Γαλαζιανή (παραδοσιακό)

Με κάλεσε μια  αρχόντισσα
Γαλανή γαλαζιανή
Να πάω να δειπνήσω
Μαύρα μάτια να φιλήσω
Μου στρώνει τάβλες αργυρές
Γαλανή γαλαζιανή
Κι ένα χρυσό  πάπλωμα
Πέφτω αγκαλιάζω  κούτσουρο
Γαλανή γαλαζιανή
Θεέ μου ξημέρωσέ με
Να ‘ταν η μέρα χρονική 
Γαλανή γαλαζιανή
Κι η νύχτα μια  ώρα. 
Με κάλεσε και  μια φτωχή 
Γαλανή γαλαζιανή
Να πάω να δειπνήσω
Μαύρα μάτια να φιλήσω
Μου στρώνει μια  παλιόψαθα
Γαλανή γαλαζιανή
Κι ένα παλιό  πάπλωμα.
Πέφτω αγκαλιάζω  μάλαμα
Γαλανή γαλαζιανή
Θεέ μου μη ξημερώνεις.

 

Μ’ ένα τραγούδι τι να πω (Γιώργος Κοντογιώργος - Γιάννης Κακουλίδης)

Ένα τραγούδι θα σας  πω για την αγάπη
Και τα παράπονα μου  θα σας πω
Για βασιλιάδες και  παλάτια
Για την καλή την  κόρη π’ αγαπώ 
Κι αρχίζω πρώτα  να ρωτώ τι να ‘γινε στον κόσμο
Που πήγαν και  χαθήκαν οι ανθρώποι
Μόνος ρωτώ και μόνος  μου απαντώ
Μονάχος κλαίω και  μόνος μου γελώ 
Ο αυτοκράτορας που  να ‘ναι
Που εμαρμάρωσε την  πόλη
Τ’ αστραφτερό σπαθί  που να ’ναι
Του Διγενή που τρέμαν όλοι 
Τα μαύρα μάτια  της ζητάω
Σε εκκλησιές και  άσπρες κολόνες
Τα μαύρα μάτια  της που μοιάζουν
Βυζαντινές παλιές εικόνες 
Μ’ ένα τραγούδι τι να πω για την αγάπη
Αφού ποτέ δεν  έμαθε κανείς
Αυτά που κρύβει ένα λουλούδι
Κι όσα στον ύπνο βλέπει ένα παιδί. 



Πάρε με ταξιδιώτη (Θανάσης Γκαϊφύλλιας)


Ένα παιδί κοιμάται
μόνο του και φοβάται
και μες στα δυο του μάτια
ο ήλιος δυο κομμάτια
που σβήνουν σ’ άγνωστο γιαλό
πίσω να δω πια δεν μπορώ
μού 'ρχεται ζάλη στο μυαλό

Πάρε με ταξιδιώτη πάρε με
σ’ ένα ταξίδι μακρινό
πάρε με ταξιδιώτη πάρε με
δε θέλω να ’χω γυρισμό

Ήθελα κάτι να του πω
για αυτόν τον άστατο καιρό
για τους κακούς βοριάδες
τους ύπουλους νοτιάδες
να έχει στο νου μια συμβουλή
απ’ το σπαθί να φυλαχτεί
δεν πρόλαβα να του το πω

Πάρε με ταξιδιώτη...


Φωνητικά: Ματίνα Καρρά




Τεμπελιά (Δημήτρης Ψαριανός - Γεώργιος Σουρής)


Δεν έχω κέφι για  δουλειά
Πάλι με δέρνει η  τεμπελιά
Και κάθομαι στο  στρώμα
Νοιώθω το σώμα μου  βαρύ
Και όλη η γης  δε με χωρεί
Κι ο ουρανός  ακόμα 
Κακά νομίζω τα καλά
Και βλέπω μια  στα χαμηλά
Και μια κοιτώ  απάνω
Σ’ αυτό τον κόσμο  το χαζό
Αχ να γινόταν  να μη ζω
Μα δίχως να πεθάνω.
 




Αραμπάς περνά (παραδοσιακό)

Αραμπάς περνά σκόνη  γίνεται
Σήκωσε το φουστανάκι σου να μη σκονίζεται 
Αραμπάς περνά αραμπατζής κουτσός
Στην μπάντα κοριτσάκια να μην σας πάρει ομπρός 
Δε σου το πα μια  δε σου το πα δυο
Δε σου το πα τρεις  να μην παντρευτείς

 


Βουνίσιο και θαλασσινό (Θανάσης Γκαϊφύλλιας)


Ήρθε η ώρα να σας πω
Πως αγαπώ και  πως μισώ το καλό
Έμπορας γίνουμαι κι εγώ
Και την ψυχή μου  την πουλώ για χρυσό 
Βάφω με ψεύτικη  μπογιά
Τα ρούχα μου  και την καρδιά
Αυτή τη νύχτα  θα χαθώ
Τραγούδι θέλω να σας πω
Βουνίσιο και θαλασσινό 
Γιαλό γιαλό πως  σας μισώ
Βουνό βουνό σας  αγαπώ 
Έλεγα δε θα κουραστώ
Το Μεσολόγγι να κρατώ κι ας πεινώ
Ήταν το ψέμα μέχρι  εδώ
Τώρα με χέρι σταθερό  το πουλώ 
Βαρύ φορτίο η  Παναγιά
Και τα παιδιά είναι  φτωχά
Και δεν μπορώ  να κοιμηθώ
Τραγούδι θέλω να σας πω
Βουνίσιο και θαλασσινό 
Γιαλό γιαλό πως  σας μισώ
Βουνό βουνό σας  αγαπώ 
Ήρθε η ώρα να σας πω
Πως αγαπώ και  πως μισώ το καλό.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
To ιστολόγιο αυτό φιλοξενεί στις σελίδες του οτιδήποτε έχει σχέση με τον σπουδαίο θρακιώτη τραγουδοποιό Θανάση Γκαϊφύλλια. Βιογραφία, δισκογραφία, στίχους τραγουδιών, εξώφυλλα - οπισθόφυλλα δίσκων, συνεντεύξεις, κριτικές και πλούσιο φωτογραφικό υλικό από τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες του αγαπημένου δημιουργού που ζει και δημιουργεί στην Κομοτηνή Ροδόπης.